SZKOLENIE

Celem szkolenia było zapoznanie uczestników z zagadnieniem dobrej administarcji, a także poznanie opini i wiedzy studentów na temat funkcjonownia administarcji publicznej. Szkolenie składało sie z kilku etapów.

I Wypełnianie ankiet.
Poprosiliśmy uczestników o wypełnienie ankiety wstępnej, w celu zorientowania się co sądzą o polskiej administracjiII Tworzenie planszy.
Uczestnicy zostali podzieleni na cztery grupy i poproszeni o stworzenie plansz przedstawiających ich zdaniem dobrą administarcję. Wynikiem ożywionych dyskusji w grupach były cztery modele administarcji. Modele te były do siebie zbliżone, ale nie identyczne. Każda z grup zauważyła podobne cechy dobrej administracji oraz własne propozycje usprawnienia polskiego systemu.

Praca w grupach.

Omówienie prac.

Podczas całego szkolenia panowała ożywiona dyskusja.



III Podsumowanie- stworzenie wspólnego modelu dobrej administracji.
Każda z grup omówiła swój pomysł na model dobrej administracji. Prowadzący zapisywał na tablicy podawane przez uczestników elementy dobrej administracj, z których powstał wspólny model dobrej administracji
Plansza I gr.




Plansza III gr.


IV Karta Praw Podstawowych Uni Europejskiej.
Karta Praw Podstawowych jest to rezolucja zatwierdzająca Kodeks dobrej praktyki administracyjnej, którego powinny przestrzegać instytucje i organy Unii Europejskiej, ich służby administracyjne i urzędnicy w kontaktach z indywidualnymi osobami. Kodeks objaśnia co oznacza prawo do dobrej administracji, opisuje podstawowe elementy składające się na dobrą administarcję.


V Analiza fragmentów " Procesu" F. Kafki.
Zadaniem uczestników była analiza fragmentu " Procesu" F. Kafki i odnalezienie naruszeń kodeksu dobrej praktyki administracyjnej.

VI Zaświadczenia.
Szkolenie zakończyło się rozdaniem zaświadczeń każdemu z uczestników.
Na koniec uczestnicy wypełnili także ankiety podsumowujące warsztaty.